TRUSTONLINE & EMOTA TRUSTMARK LAUNCH

TRUSTONLINE & EMOTA TRUSTMARK LAUNCH

Την 1η Ιουλίου 2015 η ΕΜΟΤΑ,  η European Multi –channel and Online Trade Association  ανακοίνωσε την εισαγωγή του Ευρωπαϊκού Σήματος Εμπιστοσύνης (ΤRUSTMARK)

Το Ευρωπαϊκό Σήμα Εμπιστοσύνης θα εμφανίζεται σε ηλεκτρονικά καταστήματα της Ευρώπης τα οποία πληρούν πλήρως τους όρους καλής επιχειρηματικής πρακτικής οι οποίες έχουν ορισθεί από την επιτροπή «European TRUSTMARK Committee»

Τη  βάση για το Ευρωπαϊκό Σήμα αποτελούν 10 βασικές αρχές που πρέπει να ακολουθεί ένα ηλεκτρονικό κατάστημα για να είναι αξιόπιστο και να προσφέρει υπηρεσίες υψηλού επιπέδου στην προστασία των καταναλωτών.
 
Η Ευρωπαία Επίτροπος Δικαιοσύνης και Προστασίας  Καταναλωτή Βέρα Τζούροβα χαιρέτισε την πρωτοβουλία της ΕΜΟΤΑ επισημαίνοντας ότι  “….Η ανάπτυξη και προσφορά του Ευρωπαϊκού TRUSTMARK θα ενισχύσει την εμπιστοσύνη του καταναλωτικού κοινού στο διαδικτυακό  κόσμο… Σήμερα μόνο 15% των Ευρωπαίων καταναλωτών πραγματοποιούν διασυνοριακές αγορές μέσω διαδικτύου . Συγχαρητήρια στην ΕΜΟΤΑ για την εισαγωγή  του Ευρωπαϊκού TRUSTMARK. Αυτό είναι ένα στιβαρό βήμα στην αναζήτηση  εμπιστοσύνης στις διαδικτυακές πωλήσεις   ”
 
Το σήμα European TRUSTMARK είναι πάντα συνδεδεμένο με τα εθνικά TRUSTMARK  ούτως ώστε να διευκολύνεται ο έλεγχος και η απόδοση του σήματος, καθώς και η μετέπειτα παρακολούθησή του.
 
Ο Πρόεδρος της ΕΜΟΤΑ κος. Jorgen Bodmar δήλωσε :  “Ως επιχειρηματίας που ίδρυσα μια διαδικτυακή επιχείρηση στην Σουηδία, μια χώρα με 10 εκατ. κατοίκους , προσβλέπω στην ανάπτυξη μου στην αγορά των 500 εκατ. της ΕΕ και πιστεύω ότι το European TRUSTMARK θα με βοηθήσει σημαντικά στην προσπάθεια μου να προσεγγίσω αυτήν την τεράστια αγορά. ”
 
Ο Αντιπρόεδρος της ΕΜΟΤΑ και Πρόεδρος της ΕΠΑΜ , της Ελληνικής Ένωσης Πωλήσεων από Απόσταση και Ηλεκτρονικού Εμπορίου , κος  Γιάννης Κουρνιώτης δήλωσε : Για την Ελλάδα που βρίσκεται στα πρώτα στάδια της ανάπτυξης του ηλεκτρονικού εμπορίου, η εισαγωγή του σήματος European TRUSTMARK, θα δημιουργήσει ευνοϊκές συνθήκες βοηθώντας σημαντικά την εσωτερική αγορά να ξεχωρίσει εκείνες τις επιχειρήσεις  που ακολουθούν υψηλά επίπεδα εξυπηρέτησης και προστασίας του καταναλωτή, εμπεδώνοντας ένα κλίμα εμπιστοσύνης στο διαδικτυακό εμπόριο. Ως  προς το διασυνοριακό εμπόριο η υιοθέτηση του European TRUSTMARK θα βοηθήσει τα ηλεκτρονικά καταστήματα να αποκτήσουν την εμπιστοσύνη 500 εκατ. καταναλωτών στην Ευρώπη αλλά και διεθνώς αυξάνοντας τις πωλήσεις τους σαν υπεύθυνα και πιστοποιημένα καταστήματα.
 
Στην Ελλάδα, το σήμα εμπιστοσύνης European TRUSTMARK απονέμεται μαζί με το σήμα Trustonline που δημιούργησε η ΕΠΑΜ,  η Ελληνική Ένωση Πωλήσεων από Απόσταση και Ηλεκτρονικού Εμπορίου. Το σήμα απονέμεται  στα ηλεκτρονικά καταστήματα που λειτουργούν στην Ελλάδα ώστε, προβάλλοντας το, να βεβαιώνουν τους καταναλωτές που  επισκέπτονται  το συγκεκριμένο πιστοποιημένο κατάστημα ότι τηρεί την Ελληνική και Ευρωπαϊκή νομοθεσία για τις πωλήσεις από απόσταση και επιπλέον συμμορφώνεται με τις βέλτιστες πρακτικές τις  οι οποίες υπαγορεύει ο Κώδικας Δεοντολογίας από απόσταση.
 
Οι 10 βασικές αρχές βάσει των οποίων γίνεται η απονομή του σήματος είναι:
• Πλήρης πληροφόρηση για την ταυτότητα της Επιχείρησης
• Πλήρης και καθαρή περιγραφή του προϊόντος
• Πλήρης διαύγεια στην τιμολογιακή πολιτική και των επιπλέον χρεώσεων
• Ακριβής ενημέρωση για το διαθέσιμο απόθεμα προϊόντων και χρόνο παράδοσης
• Παράδοση προϊόντος βάσει προδιαγραφών και του υποσχόμενου χρόνου παράδοσης
• Ξεκάθαρη πολιτική επιστροφών και επιστροφής χρημάτων
• Διαθέσιμη Εξυπηρέτηση Πελατών και χρονική διάρκεια για την επίλυση προβλημάτων
• Προστασία Προσωπικών Δεδομένων σύμφωνα με την τοπική και ευρωπαϊκή νομοθεσία
• Προστασία των ανηλίκων και ατόμων με ειδικές ανάγκες
• Ασφαλείς Πληρωμές
 
Το σήμα εκδίδεται με ετήσια ισχύ και τα καταστήματα που επιτυγχάνουν την πιστοποίηση τους, ελέγχονται  κατά τη διάρκεια της ισχύος πιστοποίησης αν τηρούν τους όρους πιστοποίησης. Με τη λήξη της πιστοποίησης τα καταστήματα επαναξιολογούνται για πιθανή απόκλιση από τις αρχές πιστοποίησης.
 
Η τοπική υπηρεσία πιστοποίησης TRUSTONLINE /European TRUSTMARK επικοινωνεί με τα καταστήματα για τα όποια προβλήματα τυχόν προκύψουν στην εξυπηρέτηση των καταναλωτών, προτείνοντας μέτρα διόρθωσης. Εάν το κατάστημα δεν διορθωθεί μετά από υπόδειξη της Υπηρεσίας  Πιστοποίησης μπορεί να αφαιρεθεί η χρήση του σήματος.